Sotning


Kommentarer
Postat av: Madelene

Jäääättesnygg sminkning! :D Övning ger färdighet - så är det med allt här i livet! :D <33

2011-08-16 @ 17:34:26
URL: http://madelenesterner.blogg.se/
Postat av: Lisa Aruhsell

Hej tjejen!

Gud vad kul att du gillade min makeup! Hur jag kommer på kombinationer.. Hhaha, det är nog snarare så att jag tittar på ögonskuggorna och funderar över vilka jag vill använda just den dagen. De som talar till mig blir det! Ibland passar de inte ens ihop, men det spelar ingen roll så länge man inte lägger dem bredvid varandra.



Det är bara att köra på! :D



Btw, en sotning gör man i flera steg. Börja med ett tunt lager som du suddar uppåt tills det liksom försvinner in i hudfärgen, upp mot brynbenet (alltså inte hela vägen upp till brynet). Sedan är det bara att mätta locket och snabbt sudda ut kanten som kan bli! Enklast är det om du har en suddpensel men det behövs absolut inte, ha bara koll på hur mycket färg du har i penseln.

Tutorial på det kommer! :D

2011-08-17 @ 19:14:18
URL: http://841023.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nattpoesi

RSS 2.0