Det här visste ni inte om mig...


Kommentarer
Postat av: Emma K

jag har en kärlek för kokböcker.... fick en frågan av en kompis om inte jag kan laga mat eftersom jag måste ha så mycket böcker.... :(

2011-09-18 @ 13:53:07
URL: http://emmakarlssson.blogg.se/
Postat av: Lisa Aruhsell

Ja, visst är det läskigt? Som du säger så håller det bara i sig i ungefär två dagar, men det är två riktigt jävliga dagar! Jag tar inget p-medel vilket faktiskt fått min kropp att må bättre (men i början var det heeeemskt, min kropp har liksom antingen fått p-piller eller p-stav sedan 1999)! Jag har stabilare vikt, stabilare humör och allt det där. PMS hade jag däremot inte innan...

Jag kan faktiskt förstå att skolan skickade dig till en psykolog - en eloge till skolan faktiskt! Hade du haft annat än PMS var det förbannat bra att de agerade!



Vilka roliga tips! Det låter som en riktigt bra medicin och så roligt att det fungerar! Fortsätt så - det är absolut inget fel med att unna sig själv lite extra och vara lite extra tjejig! :)

2011-09-21 @ 13:00:46
URL: http://841023.se/blogg
Postat av: Lisa Aruhsell

Haha, kattgos mot allergi... Du är söt! Jag är ju allergisk mot mina små djur :P Jag brukar dock gosa med dem ändå - de är ju så fantastiska! De förstår verkligen när jag är ledsen, håller sig intill, stryker sig mot mig och bara finns till hands.



Jag äter cetirizin (mest känt som Zyrlex), det är det enda som fungerar för mig. Varken lortadin (känt namn; Clarityn) eller ebastin (känd som Kestine) fungerar vidare bra. Bäst effekt får jag dock när jag kombinerar cetirizin med någon av de andra. Jag köper receptfritt för annars måste jag göra ett pricktest vilket är dryyyygt, men det är dyrt som fan!



Jag köpte den där boken du skrev om, och jag har precis läst om kontaktallergi. Jag hade ingen aning om att det fanns något liknande, jag trodde allergier alltid fanns där! Det måste vara otroligt jobbigt! Jag tolkade boken som att när en kontaktallergi uppstått blir man heller aldrig av med den. Ergo - ännu drygare att hela tiden söka nya produkter! :(



BTW - nummer två på listan!? AWESOME! :D :D Du är så roligt söt!

2011-09-21 @ 13:06:32
URL: http://841023.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nattpoesi

RSS 2.0